Een goede website zorgt voor meer omzet

Vooral ‘kleinere’ ondernemers en starters hebben geen bereidheid tot het vrijmaken van budget voor het aanmaken of optimaliseren van hun website. Met alle gevolgen nadien. Deze korte termijn visie zal op lange termijn geld kosten.

Het belang van een goede website

Iedereen beseft inmiddels heel goed dat een goede website voor meer klanten of opdrachtgevers en dus voor meer omzet zorgt. Een website moet als een investering gezien worden, niet als een besparing. Deze besparing op korte termijn gaat veel geld kosten op lange termijn.

Het schrik-effect dat sommigen hebben als ze de prijs horen van een goede website is nog steeds zeer hoog. Maar wat ondernemers vaak vergeten, is dat het ontwikkelen of optimaliseren van een website een investering is dat het toekomstige verkoopsucces van je bedrijf (kan) bevorderen.

Enkele van onze klanten hebben dit ondertussen reeds ondervonden met hun website door meer leads te ontvangen, uiteraard bij een webshop is dit beeld nog makkelijker te controleren, indien de ondernemer hiervoor zijn webshop ook reeds had. Zo hebben wij voor enkele webshops een meer omzet van 10% gerealiseerd, enkel door hun webshop te vernieuwen. Gebruiksvriendelijker en makkelijker bestellingen te plaatsen (don’t let you customers think! ).

Een goedkope website kost op het eerste gezicht minder geld. Dit klopt als je alleen kijkt naar de korte termijn. Op lange termijn zul je minder opdrachten krijgen via deze online marketingtool. Het krijgen van minder opdrachten kost geld, net zolang tot je je website laat maken of optimaliseren. Een goede website zorgt er juist voor dat je meer opdrachten, e-mail adressen, leads,… binnenkrijgt. Dit levert je uiteindelijk meer inkomsten op, doordat je je geld durfde te investeren, door te kijken naar de toekomst.

Enkele seconden op website is eerste indruk van je bedrijf

De bezoekers van je website hebben in een fractie van een seconde een eerste indruk van je bedrijf. Deze indruk is heel belangrijk, doordat deze bepaalt of ze al dan niet geprikkeld zijn om op je website te blijven of hem weg te klikken.
De kans op verkoop bevorder je als je sbezoekers snel weten wat je aanbiedt en waarom ze dit bij jou moeten aankopen. Met een goede website overtuig je bezoekers die interesse hebben in jouw producten of diensten.

Een effectieve website

Je website moet niet alleen mooi zijn maar ook effectief. Het is zeker de moeite waard om een functioneel ontwerp, waarin staat welke informatie waar komt te staan, te laten maken. Met een duidelijke navigatie, opvallende call-to-actions en een logische indeling van het menu leid je de bezoekers door je site. Zo vinden ze zonder moeite wat ze zoeken.

Maar nog belangrijker: is de bedoeling leads te creƫren? Basis informatie van jouw organisatie te leveren? Een offerte te kunnen versturen? Naamsbekendheid van jouw product, dienst of merk?

Een website is dus meer dan enkel online aanwezig te zijn! Het kan extra omzet verwezenlijken!

Summary
Een goede website zorgt voor meer omzet
Article Name
Een goede website zorgt voor meer omzet
Description
Vooral 'kleinere' ondernemers en starters hebben geen bereidheid tot het vrijmaken van budget voor het aanmaken of optimaliseren van hun website. Met alle gevolgen nadien. Deze korte termijn visie zal op lange termijn geld kosten.
Author
Publisher Name
Webdolfijn.be
Publisher Logo